І десять сірих зайців
Втекли.
Гра "П'ять каченят"
П'ять каченят пливуть вперед,
На березі їх мама чекає,
(Одна з рук - "мама качка" - стоїть на столі, спираючись на лікоть. Пальці складені щіпкою. Друга рука - каченята. Виконуємо хвилеподібні руху у напрямку до "качки". Кількість розігнутих пальців відповідає кількості каченят)
Але тільки четверо каченят
Повернулися до матусі тому.
(поступово пальці загинаються)
Четверо каченят пливуть ...
Троє каченят пливуть ...
Двоє каченят пливуть ...
Ось один пливе вперед,
На березі його мама чекає,
(На слова "На березі їх (його) мама чекає" "киваємо" кистю руки ( "мамою-качкою").
І відразу п'ятеро каченят
Повернулися до матусі тому.
Гра "Годинник"
Сідаємо на килимок або подушку ногами «під себе». Перебираємо пальчиками ( "біжимо") від колінок до голови.
Миша полізла в перший раз
Подивитися, котра година.
Раптом годинник сказали: "Бом!",
(Плескаємо у долоні один раз).
Миша скотилася шкереберть.
(Руки "скочуються" на підлогу).
Миша полізла другий раз
Подивитися, котра година.
Раптом годинник сказали: "Бом, бом!"
(Плескаємо два рази).
Миша скотилася шкереберть.
Миша полізла в третій раз
Подивитися, котра година.
Раптом годинник сказали: "Бом, бом, бом!"
(Плескаємо три рази).
І миша знову скотилася шкереберть.
Гра " А в жирафів та слонів…."
В жирафів плями, плями, плями, плямочки скрізь.
В жирафів плями, плями, плями, плямочки скрізь.
(Плескає по всьому тілу долонями).
На лобі, вухах, на шиї, на ліктях,
На носі, на жовті, на колінах, на шкарпетках.
(Обома вказівними пальцями доторкаємося до відповідних частин тіла.)
В слонів є складки, складки, складки, складочки скрізь.
В слонів є складки, складки, складки, складочки скрізь.
(Щипаємо себе, як би збираючи складки).
На лобі, вухах, на шиї, на ліктях,
На носі, на жовті, на колінах, на шкарпетках.
(Обома вказівними пальцями доторкається до відповідних частин тіла).
Гра "Кошенята"
Долоні складаємо, пальці притискаємо один до одного. Лікті спираємо об стіл.
В кішочки нашої є десять кошенят,
(Похитує руками, не роз'єднуючи їх).
Зараз всі кошенята по парах стоять:
Два товстих, два спритних,
Два довгих, два хитрих,
Два самих маленьких
І найкрасивіших.
(Постукуємо відповідними пальцями один по одному (від великого до мізинця).
«Кіт ліпив пиріг»
Для цієї гри кожна дитина бере один горішок. Промовляючи слова віршика, діти виконують відповідні дії з горішком, цим самим масажують свої долоньки
Падав сніг (горішок в правій руці)
На поріг (горішок в лівій руці)
Кіт зліпив собі пиріг (горішок катаємо між долоньками)
Поки смажив ( горішок в правій руці)
Поки пік (горішок в лівій руці)
А пиріг водою стік (горішок катаємо між долоньками)
Кіт не знав (горішок в правій руці)
Що на пиріг (горішок в лівій руці)
Треба тісто, а не сніг (горішок закриваємо в долоньках і трусимо).
«Олівець»
Для цієї гри діти беруть по одному дерев’яному олівцю кожен.
Наш чарівний олівець (крутять олівець в долоньці між пальчиками)
Він слухняний молодець (крутять олівець в лівій долоньці між пальчиками)
Намалює сонечко (коло у повітрі малюємо)
Світить у віконечко (підняти олівець двома руками над головою)
Дощик намалюємо (лінії у повітрі)
Ніжно не сумує (похитати олівцем в руці)
Парасольку ми візьмемо І надвір гулять підемо (крутимо олівець між долоньками)
«Горобчик»
Промовляючи слова діти показують те, про що говорять
Летів горобчик (долоньками – «крильця»)
Джив, джив, джив! («дзьобики» відкрити закрити)
Де ж мені сісти? (стрибають на «ніжках»)
На печі, на печі (долоньки разом)
Що ж мені їсти? (стрибають на «ніжках»)
Калачі, калачі (показують кільця)