Зареєстрованих на сайті: Всього: 379 Нових за місяць: 0 Нових за тиждень: 0 Нових вчора: 0 Нових сьогодні: 0 З них Адміністраторів: 2 Модераторів: 1 Провірених: 6 Користувачів: 362 З них Хлопців: 153 Дівчат: 226
Вербу по праву можна назвати українським деревом-тотемом, від якого, як вірили, походять люди. Вірогідно, в найдавніші часи, верба символізувала Богиню чародійства, яка опікувалася дітонародженням.
Недарма в українців існує повір’я, що "дітей знаходять на вербі”.
Багато століть тому, коли почали сіль у Солотвині добувати, проживав тут один солекоп. Приїхав здалеку заробляти на щоденний хліб важкою роботою. А був дуже бідний, не мав навіть покрівлі. Подумав, що буде жити під землею в шахті та весь час, не піднімаючись на землю, сіль добувати, щоб заробити грошей на будинок.
Багато часу провів у шахті спокійно, хоча і лякали його робітники, ніби там демони живуть.
У пардавні віки в маленькій хаткі попід річкою народилося дівчатко. "Гарною буде та мудрою, — промовила старюча баба-ворожка мaтepі, приймаючи маля, — бач як терновими оченятами вдивляється... Тільки от ця врода дасть твоїй дитині як величезне щастя, так й страшенну біду". Мовила вона та й покульгала відтіля. А дівча через оченята, немов тepнoві ягоди, прозвали Тернавкою, Терною...
Когда-то на нашій землі була рівнина, кінця-краю якій
не було видно. Рівнина зеленела шовковими травами, вічнозеленими ялинами
та соснами, могутніми букамі і ясний, Берест і тополями, по долині
текли струмки і річки, багаті дрібної та великої рибою. Владарем долини
був велетень на ім'я Сілун.
Коли йшов Сілун, від його кроків земля здригаються.
Розповідають, що Сілун був гарним господарем.
Барон Янош Нодь з далекого міста довідався, що ніхто з
угорців ще не був на найвищій, тоді ще безіменній горі в Карпатах. І
надумав він першим підкорити вершину і назвати її своїм ім'ям. Взяв із
собою двадцять сильних слуг, кожен зі слуг взяв двох коней для себе і
для продовольства і спорядження і рушив у дорогу.....
Легенда Говерли №2
В одному селі жив хлопець, якого прозвали Прут. Как-то
заробив він у горах і вирішив не йти додому, а заночувати прямо в лісі.
Знайшов собі високу струнку ялина і розташувався під нею. І йому
приснився дивний сон ніби прийшла до нього дівчина вся в зеленому і
гладить по голові і співала пісню. Він простягнув до неї руки, але вона
зникла.......
Легенда Говерли №3
Полюбив Прут Говерлу. Ця любов була радісною для обох.
Говерла була дочкою Царя гір і не могла, просто не мала права любити
хлопця. Але любов не можна сховати від людських очей. Дізнався про це
Цар. Заборонив Говерлі ходити на побачення до Прут.......
Українська міфологія як сукупність переказів про
живу й неживу природу та людину розвивалася на основі давньої загальнослов'янської
міфології. В У. м. у художньо-образній формі знайшли поєднання реальні знання
з фантастично-релігійними елементами Та повір'ями. Вона ілюструє прагнення людини
пояснити і упорядкувати навколишній світ, розкрити єдність людини і природи.
В цілому У. м. аналогічна міфології інших народів світу, проте вона має виразний
національний колорит і художньо-образну своєрідність. У. м. включає міфи про
сутність і походження явищ природи, про походження людини (антропогенічні),
про богів (теологічні), про виникнення Всесвіту (космогонічні), про неминучу
загибель світу (есхатологічні) та ін.
В українській міфологічній традиції багато уваги приділялося природним стихіям,
явищам оточуючого світу, різноманітним життєвим випробуванням, з якими зустрічається
людина, тощо. Причому характерно, що всі ці сюжети максимально наближені до
щоденного побуту селян. Утрачаючи своє первісне значення, міфологічні персонажі
поступово набували характеру художньо-поетичних образів усної народної творчості
(такими є русалка, домовик, водяник, чорт та ін.). Ще однією особливістю У.
м. є поєднання християнських релігійних уявлень із язичницькими віруваннями,
присутність взаємопереплетених елементів анімізм у, фетишизму й тотемізму.
Використання матеріалів сайту дозволено тільки за наявності активного гіперпосилання на джерело.
Всі права на тексти, зображення і відео належать їх авторам.